Kompjuterska grafika | |||||
|
KOMPJUTERSKA GRAFIKA|Predavanja Tematska struktura kursa:Modul A - Uvod u kompjutersku grafiku4 časa AT1-2 A1 - Uvodno predavanje Uvod u kompjutersku grafiku: vektorska i rasterska grafika, modeli boja, hardverske komponente za grafički izlaz. A2 - Modeliranje u kompjuterskoj grafici Mesto i uloga modela u kompjuterskoj grafici; model kamere; koordinatni sistemi u kompjuterskoj grafici; hijerarhijski model scene, B reprezentacija Modul B – Grafičke transformacije 6 časova AT3-5 B1 - Dvodimenzone grafičke transformacije Geometrijska interpretacija dvodimenzionih grafičkih transformacija (translacija, rotacija, skaliranje, refleksija, distorzija); matrična reprezentacija i homogene koordinate; kompozitne transformacije B2 - Trodimenzone grafičke transformacije Translacija, rotacija oko koordinatne ose, skaliranje, refleksija, distorzija, kompozitne transformacije B3 - Projekcije u kompjuterskoj grafici Transformacije iz globalnog koordinatnog sistema u koordinatni sistem ravni posmatranja; paralelna projekcija; perspektiva; pogledi; izometrija Modul C - Krive i krive površine 2 casa AT6 Bezijerova kriva; Bezijerova površina; kubni B splajn; B splajn površina Modul D - Vidljivost: odsecanje i uklanjanje nevidljivih ivica 4 casa AT7-8 D1 - Odsecanje Dvodimenziono odsecanje; odsecanje tačke; odsecanje linije; odsecanje poligona; trodimenziono odsecanje D2 - Uklanjanje nevidljivih površina Algoritam za uklanjanje zadnje strane; slikarev algoritam; Z bafer algoritam Modul E - Osvetljenje, relfleksije i senčenje 4 casa AT9-10 E1 - Osvetljenje Izvori svetlosti, ambijentalna svetlost, difuzna refleksija, spekularna refleksija, ukupna refleksija i veći broj izvora svetlosti, atmosfersko slabljenje, modeli svetlosti i boje E2 - Senčenje Ravansko senčenje, Gouraud senčenje, Phong (Phong-Blin) senčenje NA OVOM SAJTU SE NALAZE SAMO PREZENTACIJE SA PREDAVANJA |